IF Elfsborg spelade oavgjort mot Östersund i Allsvenskan under lördagen. Matchen slutade 0-0 efter att båda lagen skapat fina chanser. IF Elfsborgs tränare Magnus Haglund var missnöjd med hur laget positionerade sig på planen. Han tyckte att delad poäng var rättvist efter att båda lagen spelat bra fotboll. I den första halvleken inledde IF Elfsborg väldigt piggt och radade upp fina kombinationer utan att egentligen skapa det där riktigt farliga läget. Östersunds anfallare Piotr Johansson var framme flera gånger och kunde sånär ge hemmalaget ledningen. I den andra halvleken mattades spelet av och trots fina kombinationer från båda lagen kom inget av lagen till ett hundraprocentigt läge. 19-årige Rami Kaib debuterade för IF Elfsborg och tog chansen väl. Han var lite nervös innan han kom in på planen men direkt efter första touchen släppte det. Kaib har länge haft som mål att spela i a-laget och nu kom chansen. IF Elfsborgs spelare Simon Lundevall, Victor Claesson och Marcus Rohdén testade lyckan utanför straffområdet men samtliga fick se sina skott smita utanför hemmamålvakten Aly Keitas stolpar. Östersunds Saman Ghoddos tyckte att laget spelade riktigt bra och förtjänade att göra mål. De hade nämligen släppt in 15 mål på de senaste fem allsvenska matcherna. IF Elfsborgs nästa match är mot ett annat lag i Allsvenskan och de hoppas på tre poäng då.
Recension
IF Elfsborg spelar oavgjort mot Östersund
IF Elfsborg mötte Östersund i Allsvenskan och spelade oavgjort 0-0. Magnus Haglund var missnöjd med spelet men tyckte att delad poäng var rättvist. Läs mer om matchen och IF Elfsborgs chanser
IF Elfsborg Hub